کف کاذب مناسب باشگاه بدنسازی

26 تیر ، 1402
مجموعه آذران فضانما

کف کاذب مناسب باشگاه بدنسازی با آنچه در سایر محیط های کاری و اداری به کار می رود کاملا متفاوت است. چون در باشگاه های بدنسازی وسایل بسیار سنگین از قبیل وزنه و تردمیل استفاده می‌شود که فشار زیادی به پوشش کف وارد می‌کنند. علاوه براین، کف کاذب مناسب باشگاه بدنسازی باید بتواند ایمنی لازم را در باشگاه ها فراهم کرده و از لغزیدن افراد در حین ورزش جلوگیری کند. در ادامه ویژگی های مهمی که باید هنگام خرید کفپوش باشگاه ورزشی مدنظر قرار دهید را معرفی خواهیم کرد. با آذران همراه باشید.

کفپوش مناسب باشگاه های ورزشی

باشگاه های بدنسازی از مجموعه زیادی از دستگاه ها، وزنه و وسایل ورزشی تشکیل شده که همگی وزن بالایی دارند. به همین دلیل نوع متریالی که برای پوشش کف به کار می رود با آنچه در سایر محیط های کاری به کار می رود کمی متفاوت است. از مهم ترین ویژگی های کف کاذب مناسب باشگاه بدنسازی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استحکام بالا

اگر تجربه حضور در باشگاه های بدنسازی را داشته باشید، قطعا متوجه تعداد زیاد دستگاه ها و تجهیزات در آن شده اید. وزنه های بسیار سنگین و دستگاه های مختلف فشار زیادی را به سطح زمین وارد می کنند. به همین دلیل باید کف های کاذبی را برای این محیط ها انتخاب کنید که در مرحله اول استحکام بالا داشته باشند. به طوری که افتادن وزنه ها روی آنها باعث ترک و شکستگی تایل های کف نشود.

کف کاذب مناسب باشگاه ورزشی

کف کاذب مناسب باشگاه ورزشی

علاوه بر این پایه های کف کاذب باشگاه بدنسازی نیز باید بتواند استحکام و مقاومت ایده آلی داشته باشد. در ساختار کف کاذب، پایه ها نقش نگهدارنده اصلی را ایفا می کنند که روی زمین ثابت و محکم می‌شوند. این پایه ها باید وزن های سنگین را بدون اینکه باعث ترک و شکستگی شوند تحمل کنند.

قابلیت شستشو کف کاذب باشگاه ورزشی

مساله بسیار مهم بعدی، رعایت بهداشت در باشگاه های بدنسازی و تمیز بودن کف آن است. در نتیجه باید از کف های کاذب که قابلیت شستشو داشته باشند برای این محیط ها استفاده شود. برخی از متریال ها از قبیل چوب در تماس با نم و رطوبت دچار تغییر شکل و پوسیدگی می‌شوند. این در حالیست که برخی از پوشش ها از قبیل کف کاذب فولادی در تماس با مواد شوینده و نم و رطوبت دچار تغییر نخواهند شد.

آنتی استاتیک بودن کف

در باشگاه های بدنسازی افراد با سرعت بالا حرکات ورزشی را انجام می دهند و الکتریسیته ساکن در محیط زیاد است. به همین دلیل باید در کف سالن ها پوشش هایی قرار گیرد که آنتی استاتیک باشند و الکتریسیته ساکن را از خود عبور دهد. زیاد بودن الکتریسیته ساکن در محیط احساس ناخوشایندی را در افراد ایجاد نموده و امکان آسیب به برخی از دستگاه نیز وجود دارد. تعداد اندکی از انواع کف کاذب از قبیل کف کاذب آلومینیومی آنتی استاتیک هستند و ازجمله مناسب ترین کفپوش برای سالن های ورزشی به شمار می آیند.

کاهش بار مرده ساختمان

دقت داشته باشید، نه تنها برای کف کاذب باشگاه بدنسازی بلکه برای پوشش های به کار رفته در دیوار و سقف نیز باید به بار مرده ساختمان توجه شود. هر اندازه بار مرده ساختمان بیشتر باشد، به همان نسبت ایمنی بنا در شرایط بروز زلزله کاهش پیدا می کند. به همین دلیل باید کف کاذبی را انتخاب کنید که بار مرده ساختمان را تا حد امکان افزایش ندهد و مقاومت بالا و وزن سبک را در کنار هم داشته باشد.

خرید کفپوش باشگاه ورزشی

ویژگی های کفپوش باشگاه ورزشی

کف کاذب ضد حریق باشگاه بدنسازی

یکی دیگر از ویژگی های کف کاذب مناسب باشگاه بدنسازی، ضد حریق بودن آن است. پوشش هایی باید در تایل به کار رود که ضد حریق باشد و در صورت بروز آتش سوزی گازهای سمی را از خود متصاعد نکند. این ویژگی ها برای بهبود ایمنی باشگاه و حفظ جان افراد اهمیت زیادی دارد و باید جدی گرفته شود.

جلوه ظاهری مدرن

دکوراسیون داخلی باشگاه های بدنسازی در جلب رضایت افراد اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل اغلب آنها با متریال های مختلف در سبک های مدرن طراحی می شوند. لذا بهتر است یکی از انواع کف کاذب مدرن را برای این محیط ها انتخاب کنید تا با دیوار و سقف و سایر تجهیزات محیط تناسب داشته باشد.

انواع کف کاذب مناسب باشگاه بدنسازی

با توجه به ویژگی های فوق، چند مورد از انواع کفپوش را که در باشگاه ورزشی کاربرد دارند که عبارتند از:

کف کاذب فولادی

یکی از معتبرترین انواع کف کاذب باشگاه بدنسازی، کف های فولادی است. این کف ها از پایه و تایل تشکیل شده و با فاصله از سطح اصلی زمین نصب میشوند. تایل های به کار رفته در این نوع کف کاذب دارای ساختار سه لایه ای هستند. دو لایه بیرونی آنها فولادی و لایه میانی بتنی است. بتن به کار رفته در لایه میانی منجر به افزایش استحکام سازه میشود. لایه های فولادی قابلیت شستشو و عبور الکتریسیته ساکن را فراهم می کند.

علاوه براین، این نوع کف های کاذب ضد حریق بوده و در اثر آتش سوزی گازهای سمی از خود متصاعد نمی کند. علاوه براین، تایل های این نوع کف را می توان براحتی جا به جا کرد و به تاسیسات زیرین دسترسی پیدا کرد.

کف کاذب آلومینیومی

یکی دیگر از بهترین انواع کف کاذب برای باشگاه بدنسازی، کف های آلومینیومی است. تایل های این نوع کف با روش دایکاست تولید شده و در برابر فشار و ضربه، استقامت بسیار بالایی دارند. برای روکش این نوع کف می توان از محصولات پی وی سی و hpl استفاده کرد. روکش های به کار رفته در این کف ها قابلیت شستشو داشته و الکتریسیته ساکن را از خود عبور می دهند.

مزایای استفاده از کف کاذب در باشگاه بدنسازی

استفاده از کف کاذب در باشگاه بدنسازی مزایای متعددی را به همراه دارد که از مهم ترین آنها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • جلوه ظاهری مدرن و زیبا در باشگاه
  • قابلیت دسترسی به تاسیسات و سیستم تهویه در کف سالن
  • پنهان سازی تاسیسات کف سالن
  • عایق سازی کف سالن باشگاه بدنسازی در برابر نم و رطوبت و حرارت
  • کاهش الکتریسیته ساکن موجود در محیط و جلوگیری از آسیب به تجهیزات
  • قابلیت شستشوی آسان کف باشگاه

خرید کف کاذب باشگاه بدنسازی

برای خرید کف کاذب برای باشگاه های بدنسازی می توانید محصولات آذران را انتخاب کنید. این مجموعه کف های فولادی و آلومینیومی را با بهترین متریال و رعایت استانداردها تولید نموده و با کیفیت تضمین شده به فروش می رساند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ویژگی های این کف های کاذب و نحوه نصب و اجرا می توانید با کارشناسان فروش آذران تماس بگیرید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe