ویژگی های کف کاذب با روکش HPL

30 آبان ، 1401
مبلمان اداری آذران فضانما

کف کاذب با روکش HPL یکی از بهترین و مقاوم ترین سازه های مورد استفاده در محیط های صنعتی و اتاق سرور و اتاق برق و موارد مشابه می باشد. HPL مخفف High Pressure Laminate می باشد که ورق های لمینت بر پایه رزین هستند که در فشار بسیار زیاد تولید میشوند. این روکش ها به دلیل نوع متریال به کار رفته در آنها و تولید با فن آوری نانو، آنتی استاتیک بوده و مقاومت و استحکام بالایی دارند.

برای خرید کف کاذب HPL بهتر است ابتدا با ویژگی ها و مزایا و معایب آن آشنایی کافی را داشته باشید تا بر اساس شرایط محیط بتوانید انتاب بهتری را تجربه کند. آذران فضا نما در ادامه مهم ترین ویژگی های کف کاذب آلومینیومی و فولادی با روکش HPL را معرفی خواهد کرد.

کف کاذب با روکش HPL

کف کاذب با روکش HPL

کف کاذب با روکش HPL چیست؟

با توجه به اهمیت بسیار زیاد روکش به کار رفته در کف کاذب در برابر ضربه، فشار و حرارت و غیره متریال های متعددی در این زمینه معرفی شده اند. یکی از بهترین روکش ها نوعی روکش چند لایه لمینت می باشد که تحت فشار بسیار زیاد تولید شده و به مقاومت بالایی دست پیدا کرده است.

کف کاذب با روکش HPL از تایل های قابل جا به جایی تشکیل شده که متریال به کار رفته در این تایل ها چند لایه ای بوده و با فناوری نانو تولید میشود. ترکیب لایه های سلولزی و رزین فنولیک و قرار گرفتن آنها در محیط هایی با فشار بسیار بالا منجر به چسبندگی زیاد می گردد.

به طوریکه با برخورد اشیای سنگین در کف ساختمان هیچگونه آسیبی به کف کاذب وارد نخواهد شد. نوع باکیفیت روکش HPL در دمای 145 درجه سانتی گراد و فشار 300 بار با مواد رزینی و سلولزی تولید میشود و از نظر رنگ بندی نیز دارای تنوع است.

انواع کف کاذب با روکش HPL

به دلیل مقاومت بالا و خاصیت آنتی استاتیک و آنتی باکتریال بودن لمینت های HPL، از تایل هایی با این روکش در انواع کف کاذب استفاده میشود. ویژگی مشترک در تمام کف کاذب با روکش HPL، استفاده از سازه فلزی بسیار مقاوم برای زیرساخت می توان اشاره کرد.

این سازه دارای شبکه های فلزی بوده و تایل هایی با روکش HPL روی آنها قرار گرفته و براحتی قابل جا به جایی هستند. از کاربردی ترین انواع کف کاذب با روکش HPL می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • کف کاذب آلومینیومی با روکش HPL
  • کف کاذب فولادی با روکش HPL

در یک مقایسه کلی می توان گفت، کف کاذب های آلومینیومی HPL دارای سازه مقاوم تری بوده و برای محیط های پرتردد کاربرد دارند.

ویژگی کف کاذب با روکش HPL

علیرغم وجود متریال های مختلف برای روکش کف کاذب، لمینت های HPL بیشترین کاربرد را دارند. دلیل کاربرد زیاد بدون شک ویژگی های کف کاذب با روکش HPL بوده که منجر به دوام و ماندگاری بالای آنها شده است. از مهم ترین ویژگی های کف کاذب با روکش HPL می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

مزایا و ویژگی های کف کاذب با روکش HPLمزایا و ویژگی های کف کاذب با روکش HPL

قابلیت ارتجاعی بالا

یکی از مهم ترین دلایلی که منجر به افزایش مقاومت کف کاذب با روکش HPL در برابر ضربه و برخورد اشیای سنگین با آن میشود، قابلیت ارتجاعی زیاد است. لایه های سلولزی و رزینی به کار رفته در این روکش ها و تولید آنها با فناوری نانو تاثیر زیادی بر افزایش قابلیت ارتجاعی آنها داشته است.

وزن سبک روکش HPL

عدم افزایش بار مرده ساختمان یکی از موارد بسیار مهم در انتخاب کف کاذب و دیوارپوش و سقف کاذب و غیره می باشد. به همین دلیل باید تا حد امکان متریال های سبک و در عین حال مقاوم را انتخاب کرد. HPL در حالت کلی چگالی و وزن بسیار کمی داشته و به بار مرده ساختمان بیش از اندازه وزن اضافه نمی کند.

مقاومت بالا در برابر ضربه مهم ترین ویژگی کف کاذب با روکش HPL

اصلی ترین دلیلی که باعث شده است تا کف کاذب با روکش HPL تا این اندازه مورد استفاده قرار بگیرد، مقاومت مکانیکی زیاد آن است. تایل های لمینت تولید شده در فشار بسیار زیاد قدرت خمش پذیری بالایی داشته و در کنار قابلیت ارتجاعی می توانند به خوبی در برابر ضربه استحکام داشته باشند. علاوه بر مقاومت زیاد در برابر ضربه و عدم ترک و شکستگی آنها، سطح لمینت HPL در برابر خش پذیری نیز مقاومت بالایی دارد.

مقاومت بالا در برابر اشعه UV

تابش مستقیم نور خورشید و برخورد اشعه ماورابنفش روی کف کاذب با روکش HPL منجر به تغییر رنگ و عبور اشعه نخواهد شد. به همین دلیل نه تنها شکل ظاهری تایل های HPL در برابر این اشعه ها آسیب نمی بینند، بلکه تاسیسات و کابل های زیر آن نیز در معرض خطر قرار نخواهند گرفت.

کاربرد و ویژگی های کف کاذب با روکش HPLکاربرد و ویژگی های کف کاذب با روکش HPL

ضریب نفوذ پایین نم و رطوبت روکش HPL

محافظت از تاسیسات و کابل های زیر کف کاذب اهمیت بسیار زیادی داشته و نباید نم و رطوبت به آنها نفوذ کند. خوشبختانه روکش HPL ضریب نفوذ بسیار پایینی در برابر نم و رطوبت داشته و نوعی عایق در این زمینه محسوب میشود.

ضریب نفوذ پایین در برابر حرارت

افزایش دمای داخل اتاق سرور و اتاق برق و غیره نباید تاثیر منفی بر کابل های کف ساختمان داشته باشد. در غیر این صورت احتمال آتش سوزی در زیر کف کاذب افزایش پیدا خواهد کرد. روکش HPL به دلیل استفاده از چند لایه رزین و مواد سلولزی و روند تولید در شرایط با فشار و دمای بالا این متریال ها را عایق حرارت کرده است. به همین دلیل حرارت اتاق به زیر کف کاذب نفوذ نخواهد کرد و تاسیسات دچار آسیب نمیشوند.

قابلیت شستشوی آسان روکش HPL

در محیط های صنعتی و بیمارستانی و آزمایشگاه ها، تمیز بودن کف ساختمان اهمیت بسیار بالایی داشته و لک و کثیفی ها باید خیلی زود از بین بروند. قابلیت شستشوی آسان یکی دیگر از ویژگی های کف کاذب با روکش HPL می باشد. به طوریکه سطح HPL در تماس با مواد شوینده و نم و رطوبت دچار آسیب نخواهد شد.

برای تمیز کردن این سطوح می توانید از دستمال مرطوب و نانو استفاده کنید. البته اگر لک های قوی روی روکش HPL کف کاذب بوجود آمده است، می توانید از حلال های مخصوص استفاده کنید.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

کف کاذب فولادی

تایل کف کاذب در هواپیما

خاصیت آنتی استاتیک روکش HPL

در اتاق سرور و برق و محیط های صنعتی، الکتریسته ساکن می تواند مشکلات بسیار زیادی از قبیل آتش سوزی را به همراه داشته باشد. یکی از مهم ترین ویژگی های کف کاذب با روکش HPL که منجر به استفاده زیاد از آن در اتاق سرور و اتاق برق میشود، خاصیت آنتی استاتیک بودن آن است. روکش های HPL گرد و غبار را به خود جذب نمی کند و به همین دلیل احتمال تولید الکتریسیته ساکن در آنها بسیار پایین است.

تنوع بالا در رنگ

به دلیل اهمیت بسیار زیاد کف ساختمان در دکوراسیون داخلی، نمی توان از جلوه ظاهری کف کاذب چشم پوشی کرد. در روند تولید روکش های HPL برای لایه های بالایی از رنگ های متنوعی استفاده میشود. به همین دلیل می توان متناسب با شرایط محیط تایل های HPL با رنگ مورد نظر را انتخاب کرد.

خرید کف کاذب با روکش HPL

علاوه بر موراد فوق، سازگاری با محیط زیست، مقاومت در برابر حشرات، طول عمر و ماندگاری بالا و مقرون به ضربه بودن از نظر اقتصادی از دیگر ویژگی های کف کاذب با روکش HPL محسوب میشوند. کیفیت روکش های HPL براحتی قابل تشخیص نمی باشد و با انجام تست تراکم می توان آنها را بررسی نمود.

به همین دلیل پیشنهاد می کنیم کف کاذب با روکش HPL را از تولیدکننده های معتبر خریداری کنید. آذران فضا نما از جمله مجموعه های شناخته شده در این زمینه می باشد که انواع کف کاذب آلومینیومی و فولادی با روکش HPL و PVC را در رنگ های مختلف ارائه و با قیمت مناسب به سراسر ایران ارسال می کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از ویژگی های کف کاذب با روکش HPL آذران می توانید با کارشناسان فروش این مجموعه تماس بگیرید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe