از کف کاذب در کجاها استفاده می شود

30 آبان ، 1401
مبلمان اداری آذران فضانما

استفاده از کف کاذب در مکان های اداری و مسکونی به دلیل تاثیر زیاد بر پوشاندن تاسیسات کف و همچنین جلوگیری از هدر رفتن انرژی افزایش بسیار زیادی پیدا کرده است. این پوشش های کف که دارای تایل هایی با روکش پی وی سی و HPL می باشند، روی سازه فلزی آلومینیومی یا فولادی زیرساخت قرار گرفته و کابل و سایر تاسیسات از زیر آنها عبور داده میشود.

به همین دلیل می تواند نظم خوبی را در محیط ایجاد نموده و از آسیب های جدی به تاسیسات کف ساختمان نیز جلوگیری کند. آذران فضا نما؛ تولیدکننده انواع کف کاذب در ادامه به چند مورد از مهم ترین کاربردهای کف کاذب آلومینیومی و فولادی اشاره خواهد داشت.

کف کاذب و محل های استفاده از آنکف کاذب و محل های استفاده از آن

کف کاذب چیست؟

قبل از بررسی این مساله مهم که کف کاذب در کجاها استفاده میشود و چه کاربردی دارد، بهتر است نگاهی کلی به ساختار آنها داشته باشیم. کف کاذب از سازه های فلزی تشکیل میشود که روی کف اصل نصب شده و سپس تایل های مقاوم با روکش های پی وی سی، HPL روی آنها قرار میگیرد. این کف ها ارتفاع کف اصلی ساختمان را افزایش داده و فضای خالی که زیر آن ایجاد میشود، برای عبور تاسیسات و کابل ها مورد استفاده قرار میگیرد.

در ساختار کف کاذب از تایل، پایه های فلزی و رابط استفاده شده و بهترین نوع آنها کف کاذب آلومینیومی و کف کاذب فولادی می باشد. نگهداری آسان، نصب آسان و سریع، قابلیت دسترسی به تاسیسات با جا به جایی تایل ها، مقاومت زیاد در برابر ضربه و فشار و نم و رطوبت، ایجاد نظم در محیط و محافظت از تاسیسات کف ساختمان اصلی ترین دلایل برای کاربرد گسترده کف کاذب محسوب میشوند.

کاربرد کف کاذب

به دلیل تنوع زیاد در کف های کاذب از نظر جنس و میزان مقاومت و نحوه اجرا، در استفاده از آنها ابتدا باید به شرایط محیط توجه کرد. به طوریکه کف کاذب اتاق سرور با کف های کاذب به کار رفته در نمایشگاه ها متفاوت هستند. در حالت کلی از کف کاذب با اهداف زیر می توان در محیط های مختلف استفاده کرد:

  • استفاده از کف کاذب برای ساختمان های دارای سیستم گرمایش و سرمایش از کف
  • استفاده از کف کاذب برای سبک سازی ساختمان های مسکونی و اداری
  • کاربرد کف کاذب به عنوان عایق حرارت
  • کاربرد کف کاذب در محیط های دارای تاسیسات و کابل کشی زیاد در کف

بر همین اساس از رایج ترین جاهایی که کف کاذب در آنها استفاده میشود می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

کاربردهای انواع کف کاذبکاربردهای انواع کف کاذب

استفاده از کف کاذب در دفتر کار

نظم در محیط از نکات بسیار مهم و ضروری در محیط های کاری می باشد که تاثیر زیادی بر راندمان کاری دارد. با توجه به اینکه در محیط های کاری به دلیل راه اندازی شبکه های کامپیوتری تعداد زیادی از کابل ها از کف ساختمان عبور می کنند، به همین دلیل استفاده از کف کاذب می تواند انتخاب ایده آلی برای آنها محسوب شود.

کف کاذب در اتاق سرور

مهم ترین ویژگی در اتاق های سرور، تعداد بسیار زیاد کابل های رنگی می باشد که به سیستم های مختلف متصل هستند. عبور این کابل ها از کف اتاق نه تنها بی نظمی خسته کننده ای ایجاد می کند، بلکه به دلیل برخورد پا در حین تردد افراد با آنها امکان آسیب و قطع شده کابل وجود دارد.

به همین دلیل از اصلی ترین موارد کاربرد کف کاذب اتاق سرور می باشد. کف کاذب اتاق سرور ضد الکتریسیته بوده و تایل های آن براحتی قابل جا به جایی هستند. به طوریکه با جدا کردن هر تایل می توان به کابل های زیر آن دسترسی پیدا کرد.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

کف کاذب اتاق برق

تفاوت پارکت و کف کاذب پی وی سی

کف کاذب در بیمارستان ها

عبور تاسیسات گرمایشی و سرمایشی از کف سالن های بیمارستان و همچنین کابل های برق و شبکه های کامپیوتری در آنها استفاده از کف کاذب را برای این محیط ها ضروری می کند. استفاده از کف کاذب باعث میشود برای تعمیر تاسیسات نیاز به کنده کاری کف سالن های بیمارستان نباشد.

کاربرد کف کاذب در بانک

در حالت کلی هر محیطی که دارای تعداد زیاد سیستم های کامپیوتری می باشد، به دلیل شبکه سازی آنها کابل های متعددی از بخش های مختلف عبور داده میشود. بانک ها نیز دارای سیستم های شبکه شده هستند و با کابل این شبکه سازی ایجاد شده است. بانک ها از جمله مواردی هستند که کف کاذب در آنها استفاده میشود و اهمیت بسیار بالایی دارند.

کف های کاذب مورد استفاده در بانک ها باید مقاومت بسیار زیادی در برابر وزن داشته باشد. چون تردد در این محیط ها بسیار زیاد بوده و سازه فلزی زیرساخت باید از متریال های با کیفیت تولید شده باشد. کف کاذب آلومینیومی از بهترین گزینه ها برای استفاده در بانک ها محسوب میشوند.

فضاهای مناسب استفاده از کف کاذبفضاهای مناسب استفاده از کف کاذب

استفاده از کف کاذب در موزه

بعد از شیوع کووید19 بازدید مجازی از موزه ها با توجه بالایی روبرو شد و این ویژگی در برخی از موزه های ایران نیز پیاده سازی شده است. برای پیاده سازی بازدید مجازی از موزه ها نیاز است تا از بخش های مختلف موزه تصاویر سه بعدی تهیه شده و بدون شک تجهیزات و سیستم های کامپیوتری متعددی لازم است.

به همین دلیل کابل کشی های متعدد در کف موزه انجام شده که در حین تردد بازدیدکنندگان آسیب های جدی وارد خواهد شد. بر همین اساس موزه یکی دیگر از مکان هایی می باشد که کف کاذب در آنها استفاده میشود.

کف کاذب موزه به دلیل تردد تعداد زیاد بازدیدکننده ها از مقاومت بالایی برخوردار می باشد و سازه های آلومینیومی به خوبی می توانند این هدف را برآورده کننده. تایل های به کار رفته برای کف کاذب موزه دارای روکش پی وی سی، HPL و چوب و سرامیک و غیره می باشد و قابلیت شستشو نظافت را دارا هستند. 

کف کاذب اتاق برق

اتاق برق در محیط های صنعتی و ادارات و پالایشگاه ها دارای تعداد زیادی کابل می باشد. سیم و کابل های برق علاوه بر خطرات زیادی که به همراه دارد، عبور آنها از کف منجر به آسیب های جدی خواهد شد. کف کاذب فولادی و آلومینیومی برای اتاق برق کاربرد داشته و ایمنی محیط را تا حد زیادی افزایش می دهد.

استفاده از کف کاذب در نمایشگاه

با توجه به اینکه کف کاذب ارتفاع از کف را افزایش می دهد و می توان تا 120 سانتی متر کف را بالاتر برد، به همین دلیل در غرفه سازی نمایشگاه ها نیز استفاده میشوند. هدف از استفاده کف کاذب در نمایشگاه بیشتر افزایش ارتفاع و سبک سازی می باشد. البته در صورت وجود کابل و سایر تاسیسات در کف می توان با این سازه ها آنها را پنهان کرد و نظم خوبی را در غرفه بوجود آورد.

خرید کف کاذب آذران

کیفیت و مقاومت بالا از مهم ترین ویژگی ها در انواع کف کاذب مورد استفاده برای محیط های صنعتی و اداری و مسکونی می باشد. چون تردد روی آنها زیاد است و باید بتوانند در برابر وزن افراد مقاومت ایده آلی داشته باشد. آذران فضا نما با بهترین متریال آلومینیومی و فولادی انواع کف کاذب را با گارانتی ارائه می دهد. برای اطلاع از ویژگی های این محصولات می توانید با کارشناسان فروش آذران تماس بگیرید.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe