نحوه نصب انواع دیوارپوش بر روی کاشی چگونه است

08 آبان ، 1401
مبلمان اداری آذران فضانما

نصب دیوارپوش بر روی کاشی به دلیل ناهمواری هایی که بین تایل های کاشی وجود دارد، کمی متفاوت بوده و چالش هایی را به همراه خواهد داشت. به همین دلیل لازم است بر اساس نوع دیوارپوش و جنس و ویژگی های آن ابتدا زیرسازی های لازم را انجام داد و در برخی از مواقع نیز نیاز به این کار نبوده و دیوارپوش مستقیم روی کاشی قابل نصب است.

آذران در ادامه به نحوه نصب انواع دیوارپوش pvc، کاغذی و فومی و غیره روی کاشی اشاره خواهد داشت.

نحوه نصب دیوارپوش پی وی سی روی کاشی

در نصب دیوارپوش پی وی سی نیاز به زیرساخت کاملا صاف و بدون ناهمواری دارید. به همین دلیل براحتی و به صورت مستقیم نمی توان دیوارپوش پی وی سی را را روی کاشی قرار داد. مراحل نصب دیوارپوش پی وی سی روی کاشی به صورت زیر می باشد:

  • برای اینکه تایل های پی وی سی روی دیوار کاشی کاری شده قرار گیرد، نیاز به زیرساخت چوبی دارید. زیرساخت چوبی را روی کاشی قرار داده و کاملا محکم کنید.
  • پس از صاف شدن سطح دیوار، تایل های پی وی سی را به صورت نر و مادگی در کنار هم قرار داده و روی دیوار کاملا محکم و ثابت کنید.
    نحوه نصب دیوارپوش بر روی کاشینحوه نصب دیوارپوش بر روی کاشی

نصب دیوارپوش کاغذی روی کاشی

یکی از کاربردی ترین انواع دیوارپوش، نوع کاغذی می باشد که تنوع بسیار زیادی دارند. برای اینکه بتوانید کاغذ دیواری را روی کاشی نصب کنید، نیاز به سطح کاملا صاف زیرین دارید. به همین دلیل در اولین مرحله باید زیرسازی های لازم را انجام دهید. در حالت کلی و بدون در نظر گرفتن تمام جزئیات، نحوه نصب دیوارپوش کاغذ دیواری روی کاشی به صورت زیر می باشد:

  • ابتدا تمام گرد و غبار و کثیفی و برجستگی های روی کاشی را تمیز کنید.
  • در مرحله بعد باید درز بین کاشی ها و ناهمواری های روی آن از بین برود. برای این منظور می توانید از مواد بتونه استفاده کنید. مواد بتونه را روی درز بین کاشی ها قرار داده و سطح را کاملا صاف کنید.
  • با کمک سمباده سطح کاشی و درزها باید کاملا هموار شوند.
  • سپس گرد و غبار را مجدد از روی دیوار تمیز کنید.
  • در آخرین مرحله می توانید کاغذ دیواری را روی کاشی نصب کنید.

نحوه نصب دیوارپوش فومی روی کاشی

در میان سایر انواع دیوارپوش، نوع فومی براحتی بر روی هر نوع سطح قابل نصب و اجرا می باشد. چون دیوارپوش های فومی دارای انعطاف پذیری بالایی هستند، به همین دلیل نیاز به زیرسازی دیوار کاشی کاری شده برای نصب آنها وجود ندارد.

برای نصب این نوع دیوارپوش روی کاشی ابتدا باید سطح دیوار را کاملا تمیز و تا حد امکان برجستگی و ناهمواری های عمیق را پر کنید. سپس چسب پشت فوم را جدا نموده و دیوارپوش را روی کاشی بچسبانید. در هر مرحله باید کاملا پوشش فومی روی کاشی ها صاف و بدون چین و چروک قرار گیرد تا نتیجه کار رضایت بخش باشد.

پربازدیدترین مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

ماربل شیت چیست

تی وی وال

چگونه پی وی سی را تمیز کنیم

نصب دیوارپوش چوبی روی کاشی

از دیگر انواع دیوارپوش در دکوراسیون داخلی می توان به دیوارپوش های چوبی اشاره کرد که جلوه بسیار زیبایی دارند. یکی از مزایای دیوارپوش های چوبی، قابلیت نصب آسان آنها بر روی انواع سطوح می باشد. به عنوان مثال، برای نصب دیوارپوش چوبی روی کاشی دو روش می توانید انتخاب کنید که عبارتند از:

دیوارپوش چوبی روی کاشی بدون زیرساخت

  • در این روش ابتدا باید سطح دیوار اندازه گیری شده و سپس پانل های چوبی به تعداد لازم تهیه و برش داده شوند.
  • ناهمواری های روی سطح زیرین را تا حد امکان برطرف کنید.
  • سپس تایل های چوبی را به ترتیب از یک طرف روی دیوار قرار داده و با پیچ و رول پلاک به دیوار زیرین متصل نمایید.

نصب انواع دیوارپوش بر روی کاشینصب انواع دیوارپوش بر روی کاشی

دیوارپوش چوبی روی کاشی با زیرسازی

  • در روش دیگر برای افزایش مقاومت سازه و همچنین تراز بودن کامل کار، از زیرساخت فلزی استفاده میشود. در این صورت مراحل کار به صورت زیر می باشد:
  • زیرساخت فلزی شامل قطعات فلزی صاف را به صورت افقی روی دیوار زیرین و کاشی ها متصل نمایید.
  • سپس تایل های چوبی بر روی زیرساخت فلزی با پیچ محکم شده و کاملا صاف روی دیوار قرار میگیرند.

نصب دیوارپوش سنگی روی کاشی

دیوارپوش های سنگ مصنوعی از نمونه های بسیار پرکاربردی می باشند که در انواع دکوراسیون ها استفاده میشوند. برای نصب این دیوارپوش ها روی کاشی نیاز به زیرسازی ندارید و روند نصب به صورت زیر می باشد:

  • ابتدا سطح کاشی ها تمیز و برجستگی ها برطرف میشوند
  • تایل های سنگی روی سطح کاشی کاری شده قار گرفته و با چسب های مخصوص کاملا به هم متصل و محکم میشوند.

سخن آخر

علیرغم اینکه روش های مختلفی برای زیرسازی دیوار کاشی کاری شده برای نصب دیوارپوش وجود دارد، اما بهترین انتخاب جداسازی کاشی های قدیمی از روی دیوار می باشد. البته این کار هزینه بر و زمان بر است اما نتیجه کار جلوه بهتری خواهد داشت. 
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe